joi, 3 decembrie 2009

Despre poliția moldovenească

Când spui poliție în Republica Moldova te apucă tristețea. Te duce gândul la corupție, incompetență, incultură, la maltratările de pe 7 aprilie și la cum ne erau încălcate drepturile sub fosta guvernare.

Sărbătoream Ziua Românilor de pretutindeni în Piața Unirii Principatelor când sunt sunat de o persoană care îmi spune: ”Domnul Sorin vă rog să veniți, în partea dreaptă, printre case pe cărarea pietruită”. Mi-a stat un nod în gât. Am fost răpit pe data de 10 aprilie de pe un bulevard, în plină zi și cine știe ce s-ar poate întâmpla departe de ochii lumii. Totuși am plecat să văd ce a dorit domnul. M-a întâmpinat un responsabil (destul de cunoscut, numele nu îl voi dezvălui) de la poliția capitalei. Credeam că vor apărea probleme însă sprea marea mea surprindere a fost foarte politicos. Ne-a întrebat dacă vom urma condițiile marșului, adică să se desfășoare pe trotuar cum stabiliserăm la primărie, ne-a mai sfătuit să nu rezolvăm problemele cu anumiți provocatori ci să-l sun pe el.

Sunt profund impresionat de schimbarea de atitudine a poliției moldovenești. Nu mai suntem filați sau intimidați. Se vede atunci când se dorește o schimbare ea se poate obține.

Mai are de lucrat poliția nivelul culturii, la complexul de superioritate (unii polițiști nu au un pic de respect față de cetățean sau de suspecți) și la alte ”n” probleme. Oare când vom ajunge să ne mândrim cu poliția noastră?

P.S În acest articol am vrut să laud schimbarea de atitudine a poliției, dar nu neg că mai au mult de muncit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu