vineri, 18 iunie 2010

CALEA MiERII DEVINE ...amară pentru harnicile albine

Am tercut astăzi pe la expoziția cu vânzare ”Parfumul Salcâmului” organizată de apicultorii din din Republica Moldova. Am văzut oameni care muncesc albinește. Munca unei albine pentru că polenizează 1 hectar de terenuri agricole este răsplătită în SUA cu 100$ pe când la noi apicultorii ar fi bucuroși dacă ar primi echivalentul unui singur dolar.


Mi-au povestit cum au început afacerile și cum îi ”ajută” statul. Am aflat cât sunt de variate produsele ce pot fi obținute de la albini și de efectul lor curativ asupra OMului.

La vechii daci nu se jefuia albina de toată mierea ei. Se lăsa o treime pentru prosperarea familiei și a reginei matci. Pe când la noi aproape tot venitul se duce la comerț pentru supravegherea acestei ramuri și ocupații. Cineva a zis dacă albinele ar vorbi ar striga un singur cuvânt cunoscut în toată lumea SOS.


Un prieten venit la fereastra mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu