sâmbătă, 14 noiembrie 2009

Ne trădăm strămoșii moldoveni?

Recent grupul de inițiativă ”Spirit Românesc” a organizat o acțiune pentru a comemora 9 ani de la trecerea în neființă a lui Gheorghe Ghimpu, la care am participat și eu. A fost profund impresionat că unele persoane chair se arătau interesate de fluturașii noștri, alții felicitându-ne pentru campania noastră.
Mă aprpoii de un domn (nu acel din imagine) cu părul ca neaua, ochi albaștri și îi întind un fluturaș. La care domnul în limba rusă mă întreabă cine a fost acesta. Am încercat să-i explic în română și văzând că nu înțelege nimic am trecut la modesta mea rusă. Ascultând de la mine cine a fost Gheorghe Ghimpu domnul spune că trebuie să am verticalitate și să nu fac jocul altora. El: ”Acum o să vă uniți cu România și o să deveniți români, astfel vă ve-ți trăda strămoșii voștri moldoveni”. Aș fi vrut să-i explic istoria și cine suntem noi, dar el satisfăcut că m-a convins a plecat. Cine o să-i explice lui că moldovean este un nume regional al românilor, nume ce vine de la râul Moldova.
Alt cazuri din aceiași zi.
Un prieten întinde un flurutaș, la care un tânăr cu fular cu ”Spartak” spune în limba rusă ”bagăți-o în dos”, apoi dispare. Alt domn îmbrăcat foarte elegant trage o înjurătură în rusă, în timp ce se îndepărta. Se pare că unii turbă că tânăra generație își ridică fruntea, că a trecut perioada ”sovietelor” unde exista o singură clasă favorizată cea a veneticilor de peste mări și țări.

Tot mai des mă conving că astfel de subiecți sunt foare prost informați și nu pot purta o discuție. Cred că au dreptate deoarece își spun doar ei părerea, iar când cineva încearcă să îi contrazică pleacă.
Este timpul să nu mai tăcem și oriunde vedem prostia și nedreptatea să o dăm de gol. Doar așa o să schimbăm lucrurile. Împrumutând un slogan PROTV ”revoluția se începe cu tine” fiecare să știe că de noi depinde viitorul și prin fiecare lucru îl înfluiențăm...


Detalii despre campania de informare puteți găsi aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu